رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد
سرخط خبرها

زالو به دستگاه گوارش کودک مشهدی آسیب زد

  • کد خبر: ۱۷۲۸۸۲
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
زالو به دستگاه گوارش کودک مشهدی آسیب زد
رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد از درمان یک کودک ۱۰ ساله که با علائم خونریزی دستگاه گوارش فوقانی و استفراغ خونی به این مرکز درمانی مراجعه کرده بود، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید علی جعفری اظهار کرد: کودک ۱۰ ساله مشهدی که به دلیل نوشیدن آب آلوده چشمه، زالو وارد دستگاه گوارشش شده بود و با علائم استفراغ خونی ناشی از خونریزی دستگاه گوارش فوقانی به این مرکز درمانی ارجاع شده بود، بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی روی وی انجام شد.

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با انجام آندوسکوپی از دستگاه گوارش این کودک، وجود یک زالو در قسمت فوقانی مری مشاهده و نسبت به خارج کردن آن اقدام شد.

فوق تخصص بیماری‌های گوارش اطفال با بیان اینکه نوشیدن آب چشمه‌های آلوده، خوردن آب‌های غیر تصفیه و غیر فیلتر و غیر شرب از علل ورود زالو به بدن است، اظهار کرد: با ورود زالو در بدن و چسبیدن به دیواره و مخاط دستگاه گوارش و مکیدن خون، رفته رفته رشد کرده و باعث خونریزی دستگاه گوارش فوقانی در کودکان و بزرگسالان می‌شود.

جعفری با تاکید بر استفاده از آب آشامیدنی سالم و مراقبت از فرزندان در زمان حضور در تفرجگاه‌ها افزود: حتی گاهی اوقات به علت شست‌وشوی دهان با آب چشمه‌های آلوده و آب‌های غیر شرب، این انگل وارد دستگاه تنفس فوقانی می‌شود، رشد می‌کند و در نتیجه باعث انسداد راه‌های تنفسی فوقانی و علائم شدید تنفسی می‌شود.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در رابطه با نحوه خارج کردن زالو از بدن بیمار گفت: استفاده از آندوسکوپی و تجهیزات خاص پزشکی برای خارج کردن زالو بسیار موثر بود، اما با توجه به حساسیت موضوع و محل قرارگیری زالو در قسمت فوقانی دستگاه گوارش این کار به صورت تیمی با حضور دکتر سبزواری فوق تخصص بیهوشی بیمارستان به خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه در طول ۱۰ سال گذشته از تجربه حرفه پزشکی‌ام، این دومین مورد خارج کردن زالو از بدن بیمار بوده است، اظهار کرد: درحال حاضر با توجه به بالا رفتن آگاهی مردم، فرهنگ و بهداشت عمومی این موارد کمتر مشاهده می‌شود.

جعفری گفت: ۲۴ ساعت پس از انجام آندوسکوپی، بیمارتحت مراقبت قرار می‌گیرد و معمولا در محلی که زالو به آن چسبیده زخم کوچکی ایجاد شده و گاهی ممکن است تداوم خونریزی داشته باشد که بدین ترتیب سطح هموگلوبین و فشار خون بررسی شده و وضعیت از لحاظ هموداینامیک بررسی خواهد شد. در ادامه روند درمان با گرفتن مراقبت‌های بیمارستانی و استفاده از دارو‌های مناسب که پزشک تجویز خواهد کرد بیمار از بیمارستان مرخص می‌شود.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->